قالیباف در دیدار رییس شورای شهر هانوی : اشتراکات ملتهای ایران و ویتنام ، زمینه ساز تعمیق مناسبات
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

دکتر محمد باقر قالیباف در ادامه سفر خود به پایتخت ویتنام در دیدار با خانم "دوان توان" رییس و تنی چند از اعضای شورای شهر هانوی تصریح کرد : علاقه مندی به گسترش مناسبات در سطح ملی و شهرها بین دو کشور وجود دارد و امیدوارم تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر به زودی و با حمایت دو طرف وارد فاز اجرایی شود.

بنیانگذار مجمع شهرداران آسیا با اشاره به این که قرن حاضر قرن قاره آسیا خواهد بود و کشور ویتنام نیز مسیر رو به رشدی را پیش رو دارد گفت : شهرها و مراکز جمعیتی آسیا با در کنار هم قرار گرفتن و تجمیع تجربه ها می توانند به نوبه خود در شرایط آینده آسیا نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد : در این بین نقش شهرها تکمیل کنند نقش دولت ها در گسترش روابط بین کشورها تلقی می شود.

شهردار تهران همچنین گفت : با برنامه ریزی سریع زمینه برگزاری هفته های فرهنگی دو شهر فراهم شود .

قالیباف خاطرنشان کرد : تجربیات ارزنده تهران به ویژه در حوزه های مهمی نظیر حمل و نقل عمومی و مترو ، محیط زیست و ...  در اختیار شهر هانوی قرار خواهد گرفت و امیدواریم این شهر مسیر پیشرفت را با شتاب افزون تری طی کند .

بر اساس این گزارش ، خانم دوان توان رییس شورای شهر هانوی نیز ضمن خوش آمدگویی و تبریک دستاوردهای کشور و ملت ایران گفت : علی رغم نوسانات زیاد در جهان ، خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران در یک وضعیت آرام و با ثبات قرار دارد و در حال سپری کردن دوره پیشرفت است .

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران کشور توانایی است که در بسیاری از زمینه ها موفق بوده و به خوبی در حال تلاش برای عبور از تحریم های غرب است .

رییس شورای شهر هانوی با اشاره به این که ویتنام هم تحت تاثیر تحریم ها بوده و ما کاملا شرایط شما را درک کرده و شما را تحسین می کنیم گفت : خوشحالیم که با این شرایط ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی قرار دارند.

"دوان توان" ابراز امیدواری کرد که سفر شهردار تهران به هانوی آغاز فصل جدیدی از روابط دوجانبه باشد و گفت : از امضای یادداشت خواهر شهری بین تهران و ویتنام بسیار خرسندیم و امیدوارم این تفاهم نامه به نحو مطلوبی پیگیری و اجرا شود .

وی به اشتراکات فرهنگی تهران و هانوی اشاره و اظهار کرد : دو کشور دارای مردمی کوشا و تلاشگر هستند و ما در حال تلاش هستیم که شهرمان را از نظر فرهنگی بسازیم .

رییس شورای شهر هانوی همچنین به برخی مشکلات شهرهای بزرگ نظیر آلودگی هوا ، آب و ترافیک اشاره کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم از تجربیات تهران در این زمینه ها و همچنین زمینه های فرهنگی و گردشگری استفاده کنیم .

شایان گفت است در پایان این دیدار ضیافت شام رییس شورای شهر هانوی به افتخار حضور شهردار تهران برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب